Hoş qeLdiniZ

www.KniqhT-FaN.yetkin-forum.com
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 AĞ BAĞLANTILARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 22
Kayıt tarihi : 07/08/10
Yaş : 20

MesajKonu: AĞ BAĞLANTILARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR   Paz Ağus. 08, 2010 10:37 am

Ağ bağlantısı sorunları çeşitli nedenlerle oluşur; ancak genellikle yanlış ağ bağdaştırıcıları, yanlış anahtar ayarları, hatalı donanım veya sürücü sorunları nedeniyle ortaya çıkar. Bazı bağlantı belirtileri sürekli değildir ve bu nedenlerden herhangi birine açıkça işaret etmez.

Bazı durumlarda, bir işletim sistemi yükseltmesi nedeniyle ağ bağlantısı sorunları oluşabilir. Microsoft Windows 98 veya Microsoft Windows 95 gibi önceki veya farklı bir işletim sisteminde düzgün çalışan bir ağ bağdaştırıcısı, yükseltme sonrasında sorunlara neden olabilir. Bazı durumlarda, bir sunucunun yeniden konumlandırılması nedeniyle bağlantı sorunu oluşabilir.

Bağlantı sorunlarının en sık karşılaşılan nedenleri şunlardır:


Ağ bağdaştırıcılarının ve bağlantı noktası anahtarlarının çift yönlü iletişim düzeyleri veya aktarım hızı ayarları eşleşmeyebilir.
10/100 megabit/saniye (Mbps) iletim hızları olan ağ bağdaştırıcıları veya anahtarlar doğru anahtarlama yapmaz. Bazı otomatik algılama ayarları, bazı ağ bağdaştırıcılarının hızını doğru algılamayabilir.
Ağ bağdaştırıcısı, anakartla, diğer donanım veya yazılım bileşenleri ve sürücüleriyle uyumsuz olabilir.
Genellikle karşılaşılan hata iletileri şunlardır:
Hata 55: "Belirtilen ağ kaynağı artık kullanılabilir değil" (ERROR_DEV_NOT_EXIST).
Hata 64: "Belirtilen ağ adı artık geçersiz" (ERROR_NETNAME_DELETED).
Hata 121: "Semafor zaman aşımı süresi geçildi" (ERROR_SEM_TIMEOUT).
Hata 1231: "Uzaktaki ağa taşıma tarafından erişilemiyor" (ERROR_NETWORK_UNREACHABLE).
İstemci bilgisayarın sistem olay günlükleri aşağıdaki girdilerden birini gösterebilir:
Tür: Uyarı
Kaynak: MrxSmb
Olay Kimliği: 50
Açıklama:
{Kayıp Gecikmeli Yazma Verileri} Sistem, dosya verilerini önbelleklerden \Device\LanmanRedirector öğesine aktarmaya çalışıyordu. Yazma işlemi başarısız oldu ve verilerin yalnızca bazıları dosyaya yazılmış olabilir.
Tür: Uyarı
Kaynak: MrxSmb
Olay Kimliği: 3013
Açıklama:
Yeniden yönlendiricideki SunucuAdı bilgisayarına bir istek zaman aşımına uğradı.
Tür: Uyarı
Kaynak: MrxSmb
Olay Kimliği: 3036
Açıklama:
Yeniden yönlendirici bir güvenlik imzası uyumsuzluğu algıladı. Bağlantı kesildi.
Aşağıdaki TCPIP 4201 girdisi olay günlüklerinde birden çok kez görülebilir:
Tür: Bilgi
Kaynak: TCPIP
Olay Kimliği: 4201
Açıklama:
Sistem, Compaq NC6134 Gigabit NIC ağ bağdaştırıcısının ağa bağlı olduğunu algıladı ve ağ bağdaştırıcısı üzerinden normal işlemini başlattı.
Bilgisayarı yeniden başlattıktan veya ağ bağdaştırıcısını devre dışı bıraktıktan ya da etkinleştirdikten sonra, genellikle tek bir TCPIP 4201 olayı gerçekleşir.
Üste
Sorun Giderme
Ağ bağlantısı sorunlarını gidermek için, aşağıdaki adımları izleyin:
Ping veya PathPing komut satırı araçlarını kullanarak temel bağlantıları sınayın. Ping komutunu, ağ donanım sorunlarını ve uyumsuz yapılandırmaları ayırmak için kullanın. PathPing komutunu, birden çok atlama yolundaki paket kaybını algılamak için kullanın.

Ping istatistiklerini izlemek için, ping -t komutunu kullanın. İstatistikleri görüntülemek ve devam etmek için, CTRL+BREAK tuşlarına basın. Durdurmak için, CTRL+C tuşlarına basın. İstatistik çıktısında kayıp paketler olduğunu görürseniz, bu durum Açık Sistemler Bağlantısı (OSI) katman 3'e (IP düzeyinde bağlantı) kadar olan ağ sorunlarını gösterir.

Ping komutu gönderdiğiniz uzak sistem, uydu bağlantısı gibi yüksek gecikmeli bir bağlantı üzerindeyse, yanıtların alınması daha uzun sürebilir. Daha uzun bir zaman aşımı değeri belirtmek üzere -w (wait) anahtarını kullanın.

Bu araçları kullanma hakkında daha fazla bilgi için, Microsoft Windows 2000 Server Resource Kit'te yer alan "Ping ve PathPing ile Ağ Bağlantısını Sınama" bölümüne veya Microsoft Windows XP Professional Resource Kit Belgeleri'nin 19. Bölümü'nde yer alan "Ping ve PathPing ile Ağ Bağlantısını Sınama" başlığına bakın.
Olay günlüklerinde ağ kartıyla veya bağlantıyla ilişkili girdiler olup olmadığını denetleyin.

Ek bilgi için, Microsoft Knowledge Base'deki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
308427 (http://support.microsoft.com/kb/308427/ ) NASIL YAPILIR: Windows XP'de olay günlüklerini Olay Görüntüleyicisi'nde görüntüleme ve yönetme (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir.)
Ağ bağdaştırıcısının Microsoft Donanım Uyumluluk Listesi'nde (HCL) bulunup bulunmadığını denetleyin. HCL'yi görüntülemek için, aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:
Donanım Sürücüsü Kalitesi (http://www.microsoft.com/hcl/default.aspx)
Aynı hub'a veya anahtara takılmış olan varsayılan ağ geçidini kullanan diğer bilgisayarları denetleyin. Bu bilgisayarlarda ağ bağlantısı sorunları yaşanmıyorsa, sorunun nedeni tek bir bilgisayardaki bozuk ağ bağdaştırıcısı olabilir.

Bu durumda, ağ bağdaştırıcısı sürücüsünü en son sürümüne güncelleştirin.
Anakart satıcılarına başvurun ve kartların BIOS'unu güncelleştirin. Bazı ağ bağdaştırıcılarıyla anakartlar veya BIOS sürümleri uyumlu değildir. Satıcının Web sitesinden en son sürümü edinin veya donanım satıcınıza başvurun.
Ortak ayarlar için ağ bağdaştırıcısını ve yukarı bağlantı donanımını (hub veya anahtar) denetleyin. Tüm tamamlayıcı ağ kaynaklarının (ağ bağdaştırıcısı, hub ve anahtar) aynı hıza ve çift yönlü iletişim düzeyine ayarlandığından emin olun. Ortam türü "autosense," "autosensing," "autodetect" veya "Auto Select" olarak ayarlanmışsa, tüm bileşenlerin doğru biçimde otomatik algıladığından emin olun.

Bazı anahtarlarda, çift yönlü iletişim ayarı olarak Auto kullanılması, anahtarın yarı çift yönlü olarak çalışmasına neden olabilir. Anahtarı tam çift yönlü iletişim kullanmaya zorlamanız gerekebilir.

Anahtarı sıfırlayın, istemciyi yeniden başlatın ve bağlantıyı sınayın.

İstemciyi ve sunucuyu edilgen bir hub'a yerleştirin. İletişim devam ederse, sorunun nedeni yanlış bir ağ anahtarı yapılandırması olabilir.

Aygıtları yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için, donanım satıcınıza başvurun.
Bağlantı sorunları bulunan bilgisayarın ağ bağdaştırıcısını el ile yarı çift yönlü olarak ve daha düşük bir hıza ayarlayın.

Sistemi yarı çift yönlü ve 10 Mbps olarak yapılandırılmış bir anahtara bağlayarak veya 10 Mbps hub kullanarak, daha düşük bir iletim hızıyla bağlantı kurulup kurulamayacağını görün.

Performansı artırmak için, hız ayarlarını el ile 100 Mbps olarak ayarlayın ve bilgisayarları yeniden başlatın. Ağ bağlantı kaybını sınayın, ayarı tam çift yönlü olarak değiştirin ve bilgisayarları yeniden başlatın. Ağ kaybı oluşursa, çift yönlü iletim ayarını ve hızı önceki ayarlarına düşürün.
Sorunun yaşandığı sistem ile hub veya anahtar arasındaki ağ kablosunu değiştirin.
Ağ bağdaştırıcısını, sınanmış ve güvenilir olduğu doğrulanmış bir ağ bağdaştırıcısıyla değiştirin. Bunu yapmak için şu adımları izleyin:
Ağ bağdaştırıcısı tanılama programını kaldırın.
Ağ bağdaştırıcısını Ağ özelliklerinden kaldırın.
Yeni ağ bağdaştırıcısını yükleyin.
Ağ İzleyicisi'ni, ağ bağlantısının her iki ucunda aynı anda çalıştırın. İki sistemin adreslerine yönelik izlemeler için filtre kullandıktan sonra, aynı trafiği görüp görmediğinizi belirlemek için her iki izlemeyi karşılaştırın.

TCP yeniden iletimlerini algılamak için Ağ İzleyicisi Uzmanları aracı olan TCP Retransmit'i kullanın. Bunu yapmak için şu adımları izleyin:
Ağ İzleyicisi'ni başlatın.
Araçlar menüsünde, Uzmanlar'ı ve sonra da sol bölmedeki TCP Retransmit'i tıklatın.
Çalışma Listesine Ekle'yi tıklatın.
Uzmanları Çalıştır'ı tıklatın.
İzlemelerden birinde çerçeveler eksikse, donanım veya yapılandırma hatalarına karşı tüm ara kabloları, hub'ları, anahtarları ve yönlendiricileri denetleyin.

Ağ İzleyicisi'nde, İstatistikleri Yakala özet çerçevesini görüntüleyin. Bu çerçeve, izlemenin son çerçevesidir. Aşağıdaki istatistik sayaçları 0 dışında bir değer içerirse, bağlantı sorununun nedeni bir donanım veya yapılandırma sorunu olabilir:
STATS: MAC CRC Hataları = 0
STATS: MAC Donanım Hatası Nedeniyle Bırakılan Çerçeve Sayısı = 0
İletişimin düzgün gerçekleşebilmesi için, ağ anahtarları ve sunucu ağ bağdaştırıcılarının çift yönlü iletim ayarları eşleşmelidir. Her ikisinin de tam çift yönlü veya yarı çift yönlü olarak ayarlanması gerekir. Mutlaka eşleşmeleri gerekir.

Yerel ağdaki (LAN) bilgisayarlar, genellikle ortak tam çift yönlü ağ ortamını paylaşır. Bu yapılandırma, iki bilgisayarın verileri aynı anda iletmesine olanak verir.

Bağlantı sorunları, aşağıdaki durumlardan herhangi biri doğruysa oluşabilir:
Bilgisayar, ağ hızını otomatik olarak algılayan yeni bir Ethernet bağlantı noktası anahtarına taşınmıştır. Ancak bilgisayarın ağ bağdaştırıcısı, statik ağ aktarım hızı ayarıyla (10 Mbps, 100 Mbps veya 1 gigabit/saniye [Gbps]) tam çift yönlü iletişime zorlayacak biçimde yapılandırılmıştır.
Hem Ethernet bağlantı noktası anahtarı hem de bilgisayarın ağ bağdaştırıcısı, 100 Mbps veya 1 Gbps tam çift yönlü iletişime zorlayacak biçimde yapılandırılmıştır. Ancak Ethernet anahtarı veya ağ bağdaştırıcısı, bu hızda iletişim kuramayabilir veya tam çift yönlü iletimleri kullanamayabilir.
Ethernet LAN ortamında, tam çift yönlü donanım kullanarak ağ performansınızı artırabilirsiniz. Bu yapılandırma, ağa bağlı aygıtlar arasında iki yönlü iletişime izin verir. Tam çift yönlü donanım olmadan, bilgiler önce bir yöne, ardından diğer yöne gönderilir. Yarı çift yönlü donanım yapılandırmasında, paketler ağda sık sık çarpışır ve her çarpışma gerçekleştiğinde, çarpışan paketlerin yeniden gönderilmesi gerekir. Bu durum, ağ performansını daha da azaltan bir trafiğe neden olur.

Tam çift yönlü iletişim kullanıldığında, iletim ve alma yolları ayrıdır. Bu nedenle, paketleri aynı anda iletebilir ve alabilirsiniz; dolayısıyla, çarpışmalar önlenir. Çıkışın artması ve çarpışma olmaması nedeniyle, tam çift yönlü iletişim, hatalı kablo sonlandırmanın veya önerilen sınırların aşıldığı ince kabloların neden olabileceği hatalara daha açık olacaktır. Bu durum, performansın düşmesine neden olacak düzeyde veri yeniden iletimleri oluşturabilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://kniqht-fan.yetkinforum.com
 
AĞ BAĞLANTILARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Joypara E-Pin Kupon Karşılığında Se4nh4x ve Hwid Kırma
» Bursaspor'a İlginç Karşılama !

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hoş qeLdiniZ :: BilqisayaR Sorunları-
Buraya geçin: