Hoş qeLdiniZ

www.KniqhT-FaN.yetkin-forum.com
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 İŞLETİM SİSTEMİNDE KARŞILAŞILACAK SORUNLAR

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 22
Kayıt tarihi : 07/08/10
Yaş : 21

MesajKonu: İŞLETİM SİSTEMİNDE KARŞILAŞILACAK SORUNLAR   Paz Ağus. 08, 2010 10:43 am

Sorun 1= Masaüstünü göster kayboldu
Çözüm Önerisi =
Masaüstünü göster seçeneği silinmişse eğer yapmanız gereken çok basit.
Başlat - > Çalıştır ‘a regsvr32 /n /i:U shell32 yazıyorsunuz ve masaüstünü göster hızlı başlat menüsüne tekrar yükleniyor.

Sorun 2 = Geri Dönüşüm Kutusu kayboldu
Çözüm Önerisi =
Geri dönüşüm kutusu masaüstünden kayboldu ise ilgili regedit dosyasına tıklayın. Çalıştırıp Evet ve Tamam dedikten sonra

Sorun 3 = Uzaktan yordam çağrısı (RPC) hizmeti beklenmedik şekilde sonlandırıldığından windows şimdi yeniden başlatılmalıdır
Çözüm Önerisi =
Evet arkadaşlar bir çok kişinin başına gelen ve genelde format atılarak çözüldüğü sanılan bu sorun sistemdeki bir açıktan kaynaklanıyor. Öncelikle sistemin bu hatayı vermemesi için gerekli ayarı yapacağız.
Daha sonra blaster temizleme aracı ile sistemimizi taratacağız ve ardından microsoftun bu açığı yamamak için yayınladığı yamayı sisteme kuracağız.Adım adım uygulayın lütfen.

Çözüm
Önemli Uyarı: 1.Adım’ı uygulamadan önce internet bağlantısını kesinlikle kesiyoruz.Daha sonra 2.Adım’a geçerken açılmalı bağlantı.
1.Adım
>”Başlat”
>>”Denetim Masası”
>>>”Yönetimsel Araçlar”
>>>>”Hizmetler”
>>>>>”Uzaktan Yardım Çağrısı” üzerine gelip iki kere tıklıyoruz.
Daha sonra açılan “Uzaktan Yordam Çağrısı Özellikleri” penceresinde “Kurtarma” sekmesine tıklıyoruz.
Burada “Birinci hata”,”İkinci hata” ve “Sonraki hatalar” bölümlerinin ayarını “Eylem Yürütme” olarak değiştiriyoruz. Daha sonra “Uygula”, “Tamam” diyerek çıkıyoruz bu bölümden.
2.Adım
Sistemde ki açıktan dolayı bulunma ihtimali yüksek olan “Blaster” solucanını temizlemek için Symantec firmasının yayınlamış olduğu aracı alttaki bağlantıdan indiriyoruz.
Daha sonra bu aracı çalıştırıyoruz ve bi zararlının sistemden silinmesini sağlıyoruz. Eğer silinemeyen bir dosya olursa yani böyle bir uyarı gelirse dosya(lar)ın adını not ediyoruz ve “Güvenli Kip”te siliyoruz.
3.Adım
Gerçekleştirmemiz gereken son işlem ise Microsoft’un bu açığı kapatmak için yayınlamış olduğu yamayı indirip sistemimize kurmak.
İşletim sisteminize uygun yamayı indirip sistemimize kuruyoruz.

Sorun 6 = Windows kapanmıyor !

Çözüm Önerisi =
Bilgiyarı kapat dediğim zaman kapatılıyor ekranı takılı kalıyorsa.
Başlat>Çalıştır>Regedit
Daha sonra gelen pencerede HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlSet / Control
kısmındaki WaitToKillServiceTimeout kısmını değiştirin. Oradaki değeri 20000′den 200′e düşürün.






Sorun 7 = Program ekle-kaldırdan istenmeyen programın kaldırılması

Çözüm Önerisi =
Bazı programlar vardır bilgisayarınızda istemediğiniz denetim masasından program ekle kaldır a girersiniz fakat kaldırmak istediğiniz programın adını göremezsiniz. Bu programı kaldırmak için aşağıdaki yolları izleyelim.
Başlat/Çalıştır/Regedit yaparak kayıt defterimizi açalım.
- HKEY_LOCAL_MACHINE klasörünü açalım
- Software i açalım
- Microsoft u açalım
- Windows u açalım
- Current Version u açalım
- Uninstall ı açalım
Burada program ekle kaldırdaki listeyi ve göremedilerinizi göreceksiniz. Kaldırmak istediğiniz programı listeden seçin ve del tuşuna basın.


Sorun 16 = Masaütü açılmıyorsa yapılacaklar

Çözüm Önerisi =
Merhaba arkadaşlar, şimdi başıma gelen bir problemi anlatayım sizlere. Arkadaşım bilgisayarımda sorun var diyerek çağırdı. Gidip bakayım dedim ve bilgisayarı açtım, ama masaüstü bir türlü gelmiyor. CTRL+ALT+DELETE tuş kombinasyonuyla birlikte görev yöneticisini açtım. Uygulamalar sekmesinden Yeni Görev… dedim ve Windows klasörü içindeki Explorer.exe ‘yi çalıştırdım, fakat hala gelmedi. Şimdi bu durumda bir kaç yöntem denemeniz gerekiyor. İlk önce yine aynı şekilde CTRL+ALT+DELETE yaparak Uygulamalar sekmesinden Yeni Görev… diyerek control yazın. Karşınıza Denetim Masası çıkacaktır. Denetim Masasın’dan Kullanıcı Hesaplarını açıp Yeni bir kullanıcı oluşturun, daha sonra bilgisayarı Yeniden başlatıp oluşturduğunuz kullanıcı ile giriş yapın. Bu şekilde Masaüstü’nün gelmesi lazım. Sonra eski kullanıcı dosyalarını “Bilgisayarım –> Documents And Settings —> Eski Kullanıcı Adı —> Desktop’ a girerek ordaki eski masaüstü dosyalarını kopyalayıp yeni Masaüstüne alabilirsiniz ve ardından eski kullanıcıyı Denetim Masası-Kullanıcı Hesaplarından silebilirsiniz. Böylece yeni bir kullanıcı ile sorunu halletmiş olduk. Eğer bu yöntem işe yaramıyorsa ikinci bir yöntem olarak, yine CTRL+ALT+DELETE diyerek Görev Yöneticisini açıyoruz. Yeni Görev… kısmına bu sefer Restore yazıyoruz. Açılan klasörde rstrui isminde bir sistem geri yükleme dosyası olacak. Onu çalıştırıp İleri diyoruz, bir takvim çıkacak karşımıza. Takvim’den koyu renkli olan tarihlerden en yakın olan zamanı ve aynı zamanda sorun yaşamadığınız bir zamanı seçip İleri diyoruz. Sonra tekrar İleri diyoruz ve sistem geri yüklemeyi bitiyoruz. Bilgisayar yeniden başlayıp sistemi geri yükleyecektir ve bu şekilde de sorununuz çözülmüş olacaktır. Yine de çözülmüyorsa bir virüs taraması yaptırabilirsiniz ve en son çare olarak format atmanız gerekebilir. Hepinize kolay gelsin..Saygılar



Sorun 17 = Görev Yöneticisinde kullanıcı adı yok

Çözüm Önerisi =
Görev yönetisinde bir işlemi sonlandırmak isteriz, fakat o işlemim bilgisayarın hangi kullanıcı adı ile kullanıldığını bilmek önemli. System’mi yoksa başka bir kullanıcımı kullanıyor? Bazı kişilerde bu kullanıcı adı kısmı boş olabilir. Beyaz bir boşluk… Bunun için yapmamız gereken çok basit bir ayar var
” başlat -> çalıştır -> services.msc yazıp entera basın. Terminal Hizmetlerini çift tıklayın ve başlat’a tıklayın. Başlangıç türünü, otomatik olarak ayarlayıp yeniden başlatın. ” Bunu yaptığınız zaman görev yönetisinde ki kullanıcı adları tekrar gözükmeye başlayacaktır



Sorun 18 = VİSTA Denetim Masaı sorunu

Çözüm Önerisi =
Merhabalar, Windows Vista kullananlarda Denetim Masası‘nı açtığı zaman bazen “Windows Gezgini Çalışmayı Durdurdu” türünde bir hata alabiliyor. Eğer sizde böyle bir hata ile karşılaştıysanız çözümü kolaydır.
Öncelikle Bilgisayarım/C sürücüsü/ Windows/ System32 klasöünü açın, oradan dosyaları türe göre listeleyin ve .cpl uzantılı dosyaların olduğu kısma kadar gelin. Yaklaşık 15-20 tane .cpl uzantılı dosya göreceksiniz. Aşağıda bulunan dosyalar hariç diğer dosyaların hepsini silin. Böylece o hatadan kurtulmuş olacaksınız. Genellikle FireBird bu hatayı verdirmektedir.
Silinmeyecek olan dosya listesi.
- appwiz.cpl
- bthprops.cpl
- collab.cpl
- desk.cpl
- Firewall.cpl
- hdwwiz.cpl
- inetcpl.cpl
- infocardcpl.cpl
- intl.cpl
- irprops.cpl
- joy.cpl
- main.cpl
- mmsys.cpl
- ncpa.cpl
- powercfg.cpl
- sysdm.cpl
- TabletPC.cpl
- telephon.cpl
- timedate.cpl
- wscui.cpl






Sorun 19 = TÜRKÇE DİL ve KARAKTER sorunu

Çözüm Önerisi =
Anlamsız soru işaretleri denetim masasından değiştiremediğiniz derece bozuk ayarlarınız varsa
bunları yeniden elle yapılandırabiliriz.
Başlat - Çalıştır’a regedit yazıp
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Nls\CodePage] “1254″=”c_1254.nls” bölümüne gelin
Dizedeki değer adları değer verileri ile aynı olmalı
Değer adı:1254 , Değer verisi:c_1254.nls gibi tek tek eşleşmeyen herşey eşleşmeli.
bu söylediklerim sadece sayısal değerler içindir!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://kniqht-fan.yetkinforum.com
 
İŞLETİM SİSTEMİNDE KARŞILAŞILACAK SORUNLAR
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Joypara E-Pin Kupon Karşılığında Se4nh4x ve Hwid Kırma
» Bursaspor'a İlginç Karşılama !
» PvP Koxp V5 Yeni ÖzeLLikLer iLe Karşınızda [Dev PayLaşım]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hoş qeLdiniZ :: BilqisayaR Sorunları-
Buraya geçin: